loading...

Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz?

Bir insanın yaptığı işler ne kadar meşgul olursa olsun, nasıl olurNe hayat ne de üzülmüş ne de memnun, zaten bir soru ondan önce ortaya çıkıyor - bununla ne alakası var? Ayrıca, neden hepimiz ölürsek, kaçınılmaz olarak sevdiğimiz kişileri ölürse yaşarız? Bu, yaşamın anlamının problemidir - muhtemelen aynı problem, felsefeyi kendisi ortaya çıkarmaya çalışmaktır. Çünkü bu sorunda en önemli ve en değerli şey düşünmekten korkmayan herhangi bir kişi için yoğunlaşmıştır.

Herhangi bir inanç sistemi, dünya görüşleri vesonunda felsefe görüşleri, bu sorunu çözmeye yönelik bir yaklaşıma dayanıyor. Bu şaşırtıcı değildir, çünkü sonunda tüm yasaklar ve emir, gelenek ve değerler sadece gözlemlenmesi gereken neden ve neden tarafından haklı gösterilir. İşte bu nedenle, yaşamın felsefedeki anlamı ve yaşamın ve ölümün sonluluğuyla olan ilişkisi çok bağlıdır. Buna ek olarak, bireysel anlam bu soruyla iç içe giriyor - yani belirli bir kişinin yaşamının anlamı - ve sosyal - toplumun veya insanlığın bir bütün olarak anlamı. Tarihsel olarak felsefe, bu soruna üç yaklaşım biçimini bilir.

Bunlardan ilki geleneksel bir yaklaşım,imana dayalı. Hayat sadece ebedi olduğunda mantıklı gelir. Sahip olduğunuz en iyi şeyin ortadan kaybolmaması, daha kötülük ya da zaman olmadığında, ancak ebedi sevinç ve varlık dolu olması. Ancak böyle bir hayata - başka bir dünyada fiziksel ölümden sonra yeniden diriltilmek için - hayatta veya Tanrı ile tanrıların birlikteliğine ulaşmalı ve yukarıdan verilen reçete ve sınırlamaları gözlemlemelidir. Böyle bir yaklaşımla yaşamın anlamı problemi, Tanrı'ya ve sonsuz yaşama özlem ile kaldırılır. Bununla birlikte, pek çok dini sistem insanların bireyselliğini reddetmek istedi ve talep etti veya ilahi kurallara uymayanlara cehennem ve ebedi ölüm konumu paylaştı.

Dinsel, laik bir yaklaşımla ilişkiliİnsanların korkudan ya açlıktan ya da acı ve canlı kalmamak insan kaderi düzenlemesi ya da dünyanın reorganizasyon adalet ve kardeşlik ilkelerinin rehberliğinde olduğunu belirtti. Bu ilerlemenin uğruna, bir birey yaşar. Bir dereceye kadar, bu yaklaşım başka bir dünyadan cenneti gelecekte taşır. dini yaklaşım sık sık eksiklikleri veya aşılması gereken bir engel inanç eksikliği ile bireyi yaparsa Ama söz laik formülasyonu ile hayatın anlamını sorun yalnızca kolektif karakterini alır ve insanlar gelecek kuşaklar için bir humus şey haline gelmektedir.

Daha az geleneksel yaklaşımdan başka bir şey ileri sürüyoryaşamın bu anlamda daha yüksek kural veya değerlerden geldiği şeklindeki versiyon mevcut değildir ve insan yaşamı ilke olarak sonludur. Dolayısıyla, onu kullanmak ve kendimize vermek istediğimiz anlamı vermek zorundayız. Böylece, bir kişinin veya bir içki, yemek ve yarın ölecek, ya bilinçli olarak kimlik mücadelesinin kurbanı karar verir, çünkü eğlenmek, ama umut bir şey yok. Fakat bu davada hayat anlamındaki problem arka plana geri dönmüş gibi görünüyor ve gizlenmiş. Ölüm varlığını uzlaştırılması böyle bir yaklaşımın, sevdiklerinin ölümü sorununu çözmez, özellikle de cesaret ve bu nedenle bu yaklaşımın savunucuları umutsuzluk ve acı aşmak gerek tüm bu yaklaşımın kahramanlığını bölün.

Felsefede yaşamın anlamı ve sorunutarihsel gelişme de, bilgelikleriyle ünlü birçok ünlü kişiliğin, bu ya da bu yaklaşımı paylaştığını görmemizi sağlar. Hayat kendi içinde anlamı vardır ve kişi mutluluk, iç huzur, "İktidar İdaresi" ve benzeri uygulanması için çaba, bu gerçekleştirmek ve uygulama gerektiği görüşünün Yani, Diyojen, Epikuros, Nietzsche ve bazı rezervasyonları altında Spinoza çağrılabilir destekçileri . Aristoteles, Marx, Feuerbach, Mill, toplumsal arzuların gerçekleşmesinde yaşamın anlamını görmeyi tercih etti. Mısır, Hint, Çin felsefesi gelince, Sokrates ve Platon, Hıristiyan ve özellikle Kant karşısında Müslüman felsefesi, klasik Avrupa felsefesi, farklı yönler, onlar temelde çoğu zaman onun eksiklikleri birçok kişi tarafından eleştirilen rağmen dini yaklaşım paylaştı. Bundan ayrı olarak, varoluşçuluk felsefesi, temsilcileri de laik, ateist veya dini bir yaklaşımla yönlendirilebilir. Ama bu sorunun çalışmaya katkıları bir adam birdenbire eleştirel, "ölme" durumunda kendisini bulduğunda, sürecin "sınır durumu" çalışma olduğunu ve onu alt, özgürlük bulmak ve kendi varoluşunun anlamını anlamak yapabiliyor.

loading...


Related news

  • Çerçeve resmi
  • Pasaport serisi - Anlamı ve nasıl ortaya çıktığını
  • Fransız Kadınlarının Güzellik Sırları
  • Fındıklı Şekerpare Tarifi
  • Yağ Yakma Nabzı Hesaplama

  • Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz


    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz

    Yaşamın anlamı problemi: biz kimdi biz buradayız ve nereye gidiyoruz